Vanliga frågor och svar
Vanliga frågor och svarFusionen
SG Finans som bolag finns kvar som idag, men byter namn till Nordea Finance Equipment.
Nordea Finance Equipment AS kommer tills vidare att fortsätta som ett separat juridiskt bolag, inom Nordea.
Om du har en fast kontaktperson är det tills vidare den personen du ska vända dig till. Du är annars välkommen att kontakta kundtjänst hos det bolag du har ett avtal med.
SG Finans ansluter sig till Nordea Finance. De nuvarande lokala företagen i Nordea Finans och nya Nordea Finance Equipment (tidigare SG Finans) kommer för tillfället att vara två separata juridiska enheter med begränsad möjlighet att behandla kunder och partners som en enhet tills företagen integreras i framtiden.
Nordea Finance Equipment AS kommer att ha samma organisationsnummer som när bolaget hette SG Finans AS.
Det som tidigare var SG Finance kommer inte längre att tillhöra Societe Generale Group, utan kommer att vara helägt av Nordea.
Min kundrelation
Nej, för tillfället gäller samma priser och villkor som i ditt avtal med SG Finans.
Ja, för tillfället är Nordea Finance Equipment och Nordea Finans två separata bolag med olika priser och villkor.
Nej, den kommer inte att påverkas.
Nej, tills vidare kommer dina avtal inte att samlas på ett ställe.
Tills vidare kommer du att behöva vända dig till båda bolagen.
Nej, den kommer inte att påverkas.
Ja, det gäller fortfarande. Om avtalet ingås efter den 1 oktober blir det med Nordea Finance Equipment AS. Organisationsnumret kommer att vara detsamma.
Nej, det påverkas inte.
Nej, vi är två separata juridiska bolag och får inte dela data utan att särskilt samtycke medgivits.
För tillfället är Nordea Finance Equipment och Nordea Finans två separata bolag med olika priser och villkor. Om du har frågor om priser och villkor ska du kontakta din kontaktperson.
Kundportalen
Nej, för närvarande är vi två separata juridiska bolag och får inte dela data. Följaktligen kommer du endast att se uppgifter om ditt engagemang hos Nordea Finance Equipment.
Nej, du måste logga in med Bank-ID i det bolag du har tecknat avtal med.
Nej, du loggar in från webbplatsen för det bolag du har ingått avtal med.
Faktura
Tills vidare är det samma kontonummer, men fakturan kommer från Nordea Finance Equipment och mottagaren kommer därmed också att ändras.
Ja, här sker ingen förändring.
Ja, Nordea Finance Equipment AS är före detta SG Finans AS och bankkontonumret är detsamma, så betalningen kommer att hamna rätt.
Kontaktperson
Ja, tills vidare kommer du att behålla samma kontaktperson i det enskilda bolaget.
Du ska vända dig till det bolag som du tecknade avtal med.
Utköp
Det kommer inte att hända något annat än att avtalspartner kommer att vara Nordea Finance Equipment AS.
Kundservice
Telefonnumret är detsamma 08-470 95 35, men e-postadressen är ändrad till kundservice@nordeafinance.com
Du ska kontakta det bolag som du har avtal med.
Nej, vi kommer tills vidare att arbeta på samma sätt, med samma rutiner och processer.
Ja, vi är två olika bolag och kommer tills vidare att ha olika rutiner och processer.
Webbplatser
Den är www.equipment.nordeafinance.no
Lösningen finns fortfarande kvar med samma funktionalitet, men byter namn till Partnerhub och får en ny design.
Ja, den nya webbadressen är www.partnerhub.se
Kundportalen kommer att vara kvar med samma funktionalitet, men kommer att ha en ny design.
Platser
Nej, för tillfället kommer vi att behålla samma adresser.
Ja, tills vidare har vi samma telefonnummer.
Ja, tills vidare kommer vi att finnas på samma platser som innan den 1 oktober.
Avtal
Avtalen löper fortsatt med samma villkor som ni hade före 1 oktober.
Kontakta det företag du redan har en kundrelation med eller som du vill ingå ett nytt avtal med. Om du har en utsedd kontaktperson kan du kontakta honom / henne som vanligt.
Kontakta din kontaktperson i det företag du har avtal med idag.
Kontakta din kontaktperson i det företag du har avtal med idag.
Ja, den gäller fortfarande.